söndag 22 januari 2017

Hej då Mora för den här gången

Tanken var att vi skulle åkt hem igår och åkt kretstävling i skidor idag, men när tävlingen blev inställd valde vi att stanna kvar i Mora ytterligare en dag. Efter en lite strulig natt bjöd barnen oss på sovmorgon. Sådant brukar ju sällan sammanträffa, så lite förvånad blev jag allt när jag slog upp ögonen och klockan visade 08:45! Även denna dag bjöd på finväder så det var bara att ta sig ut i snön efter frukost och morgonbestyr. Det är det som är så härlig med att bo i husvagn, att man vistas så mycket utomhus. Skulle alla stanna inne i vagnen skulle det helt enkelt ganska snart bli kaos.

Sambon inledde med en löptur på Törnkviststigen innan det blev min tur att bege mig ut en sväng i Vasaloppsspåret. Blev en lite kortare tur idag då jag inte ville vara för trött inför hemresan.

Innan hemresan gjorde vi även en amatörvideo. Ett kort klipp för att motivera den lokala orienteringsklubbens medlemmar att engagera sig. För det är ju så att en förening aldrig kan bli bättre än vad dess medlemmar gör den till.


Idag tog vi bilen hem. Så imponerad över hur duktiga våra tjejer är på att åka bil! Effektiv körning är resan drygt 4 timmar och inget gnäll på hela vägen förutom den yngsta då som skriker till när det är dags för matpaus. Bidragande till att resorna går så bra tror jag beror på att D1 är van men också att vi är väl förberedda och håller henne aktiverad genom lekar som ”Gissa djuret” och spel på en smartphone som hon bara får använda vid just längre resor.

Pulkan används inte bara till lek utan även för att transportera vatten, disk, tvätt och ett och annat barn.

Filminspelning pågår

Lite snö hade vi också med oss hem från Mora. Tydligen ett av D1:s experiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar