tisdag 28 februari 2017

Tur i oturen

För er som tröttnat på att jag bara skriver om blå himmel och sol kan jag meddela att idag regnar det. Frågan jag ställer mig själv just nu är varför jag bara packat regnkläder till barnen och inte till mig själv.

När det regnar får man äta mellis i förtältet

Idag hade vi verkligen tur i oturen också. Efter en lugn morgon var det dags att samla ihop oss och gå iväg och diska. Det är ju sånt som normalt sker av sig självt, när sambon är här, men när det bara är vi tjejer i vagnen måste vi ju även göra "karlgörat". :-)

Som vanligt klädde jag på D1 så hon fick ut och leka medan jag fixade det sista. Passade även på att ställa ut disken på golvet i förtältet så att vi skulle få med oss allt. När jag lite senare klev ut genom dörren var disken spridd över hela förtältet. D1 hade lyckats trampa i diskbaljan... Ajdå. Efter jag försäkrat mig om att D1 var ok, samlade jag ihop disken som även den var hel. Ingen fara skedd alltså, men när jag såg brödkniven ligga där på golvet, poppade 2 år gamla minnesbilder upp i huvudet från när D1 halkade i badrummet på ett hotellrum så att blodet sprutade från hälen. Vilken tur att det inte blev så denna gång! När jag låg där på golvet i förtältet visste jag dock inte hur nära en blodig repris vi var, för när vi sedan gick till servicehuset med disken klagade D1 på att hon blev blöt om hälen. Upptäckte då att hennes ena stövel hade ett 1 cm stort hål, gissningsvis uppskuret av nämnda brödkniv. Både häl och strumpor var dock helt intakta, tack och lov!



Hålet i stöveln

Klockan är bara lite efter kl 10 på förmiddagen och jag sammarfattar dagen så här långt med 2 notes to my self:

-Packa regnkläder till mig själv också nästa gång
-Ingen disk på golvet i förtältet när det finns barnfötter i närheten

1 kommentar: