torsdag 23 februari 2017

Sportlov på hemmaplan

I måndags när vi vaknade upp till ett gråkallt regnväder undrade jag vad vad vi gjorde hemma och tyckte synd om alla sportlovslediga barn.

Fördelen med tråkigt väder hemma. Nu slipper vi äta köpebröd några dagar!


Oreo pops - mums, de här gick åt fort
Men på tisdagen ordnade det upp sig och vi fick lite vinter här hemma också. Härligt! Allt blir så mycket roligare med lite snö att leka med och ljusare blir det också. Till D1:s glädje var det även kramsnö! Vi är inte helt överens i den frågan, jag och D1, vilken typ av snö som egentligen är bäst, som skidåkare föredrar jag ju burkvalla före klisterföre... Men, men, ska man bygga ljuslyktor och snögubbar är ju kramsnö helt klart att föredra.
Härligt när man kan åka pulka till förskolan

Sån här utsikt från sovrumsfönstret gör mig glad, blå himmel och snö!
 Igår var vi på aktivitetsdag i sporthallen. D1 provade på det mesta. Roligast var gymnastikdelen och hinderbanan. D1 körde även 6 varv på inomhusorienteringsbanan tillsammans med en kompis så gissar att hon tyckte det också var rätt kul.

På kvällen fanns det tydligen ännu lite energi kvar i D1 och kompisarnas kroppar så det blev en sväng till bandybanan också innan läggdags.

Kul att flyga!
Bandykul är roligt, det hörs ju på namnet!
Nu dags för mig och D2 att gå till förskolan och hämta D1och vidare till tåget för ikväll checkar vi in i husvagnen igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar