lördag 4 februari 2017

Cliff-hangern

Idag var det då dags! Cliff-hangern, som jag nämnt i tidigare inlägg. Sambon hade nominerat mig till ”Gör om mig” och jag var en av de tre tjejer som blev utvalda till att få en total make-over denna dag. En heldag då sambon fick ta hand om barnen och dessutom lovat middag till kvällen!

Dagen inleddes med att vi träffades på Jaana & CO där Jaana och Petra valde ut kläder som vi fick prova. Vi fick också en del tips på hur man kan klä sig beroende på kroppsform och hur man kan gå till väga när man bygger upp en ny garderob. Efter detta blev jag väldigt sugen på att börja rensa hemma i garderoben. Hoppas bara lusten finns kvar när jag hittat tiden till det…

Men egentligen är det ju samma tänk som jag tjatar om på jobbet, ordning och reda, var sak på sin plats, bara ha framme det som man använder och stuva undan eller göra sig av med det som man inte längre använder. Lätt i teorin, vi får se hur det går i verkligheten.

Efter klädprovningen promenerade vi ner till Ida, Malin och Lena på Självfallet. Här hade de täckt över alla speglar så att vi inte skulle se förvandlingen under tiden som de arbetade med oss. De började med klippning och färgning. Fortsatte med mera klippning, stylingtips och slutligen make up. Allt eftersom dagen löpte växte så klart nyfikenheten. Kan ju också nämna att de inte verkade vidare imponerade över min nuvarande hårstyling-metod, d.v.s. tvätta året, forma en bena och så dra på en mössa.

Förvandling pågår!

När stylingen var klar kom Jaana ner med kläderna som de valt ut åt oss så fick vi byta om. Vi blev även överrösta med smycken och accessoarer. Sen var det dags att posera framför kameran, fortfarande ovetandes om hur vi såg ut! Så slutligen var det dags att kliva fram till den övertäckta spegeln och låta skynket falla. Wow! Häftigt, vilken förändring! Att vi utöver detta även fick goodie-bags med utvalda stylingprodukter, smycken m.m. var bara så lyxigt!

Avslutningsvis säger jag som Danny, I’m feeling great, I’m feeling awsome…, let me explain you’re the reason Jaana, Petra, Ida, Malin och Lena! Tusen tack för idag!


 När skynket föll!

 Vi som blev omgjorda

Önskar att make-up:en kunde hålla lika länge som hårfärgen.

Den här coola leoparden och fina halsbandet fanns i goodie-bagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar