tisdag 14 februari 2017

I-landsproblem de luxe

När jag är hemma kan jag ibland känna mig stressad och få lite dåligt samvete över att jag inte lyckats städa eller tvätta när jag är föräldraledig. I husvagnen idag var det helt tvärt om. Jag kände mig nästan stressad över att jag och D2 tog en lugn morgon och passade på att städa och tvätta istället för att vara ute och njuta i det fina vädret.

Förlåt att jag terroriserar er med dessa bilder men det är så overkligt att för fjärde morgonen i rad få slå upp ögonen och mötas av denna utsikt och veta att man snart är ute och njuter i finväder igen

Just när jag höll på som allra mest kom jag att tänka på vad en kollega sagt, han hade lovat sig själv att aldrig städa en solig dag och här kröp jag runt med den lilla sopborsten på husvagnsgolvet medan solen sken från en klarblå himmel.
Mysmorgon i husvagnen

Fördelen med att städa i husvagnen är dock att man bäddar sängarna, skakar av mattan och duken, torkar av bänken och bordet och sopar av golvet och så vips, 10 minuter senare är man klar! Försök att slå det hemma i villan eller lägenheten om ni kan! :-)


Strax efter kl 11 var vi i alla fall uppe i Grönklitt och kunde börja njuta av finvädret.

Inte ett moln så långt ögat kan nå...


På eftermiddagen lyckades jag locka med D1 till blåbärsskogen för första gången. Mysigt med alla blåbär och talande djur som både är allmänbildande och roliga. Blåbärsskogen gränsar också till rovdjurshägnen där vi hade turen att på avstånd få se en livs levande leopard. Coolt tyckte D1 och ville sedan bara åka i blåbärsskogen. När energin började tryta mötte vi upp farmor och D2, som sov gott i vagnen, vid toppstugan för lite stärkande varm choklad och muffins. 

D1 och kusin i blåbärsskogen

På kvällen var det tänkt att vi skulle möta upp sambon, som varit hemma och jobbat några dagar. Han glömde dock att byta tåg och hamnade i Falun... Så vi åt middag i stugan innan vi sammanstrålade i husvagnen en dryg timme senare än planerat istället.

Trevlig alla hjärtans-dag på er! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar